Juckande hunden


I dag fick jag träffa Estrella som gick ur sitt löp för några dagar sedan.
Det gjorde inte så mycket för hon doftade fortfarande jättegott.

Det gjorde inte så mycket att hon är fysiskt större än mig.
Jag satt mig fast där jag kom åt och juckade för glatta livet tills hon
antingen skällde åt mig eller skakade på ena benet så jag flög av.

Estrella ville hellre busa och fostra lilla Rosso medan jag ville jucka där jag kom åt.
Med jämna mellanrum sa Estrella åt mig och jag hutade i min tur i åt Rosso.

Tappade mitt blåa koppel gjorde jag också på Gärdet idag i all uppståndelse.
Fick åka i cykelkorgen hem istället för att springa som jag annars brukar få göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0