Min Jul i bilder


Det blev många och långa timmars väntan på Julaftonen.

Tittade på alla småfåglar som först skulle utfodras.

Blåmesar, grönfinkar, talgoxar, steglitser och en och annan

fet domherre såg jag.

Men mest satt jag och väntade på att Julbordet skulle börja.

Jag förstod vad som var i gärningen när LillHusse tog fram en

alldeles egen tallrik och la på julmat på den..

-Du Husse, jag gillar alla sorterna!

-Här gäller det att vara med så han inte missar något.

Äntligen var jultallriken klar för avsmakning.

Som dessert blev det MatteMatteMassage.

Det är nästan lika uppskattat som julmat...

När jag sedan skulle ut tvingade de på mig de där vidriga skorna.

Fick minsann en Julklapp jag också...

Men LillHusse retade mig för att jag låg i "tjejställning" med benen så det var

mindre roligt än det torkade grisörat jag fick som MatteMatte påstod luktade "Päckel"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0