Min tisdag


Termometern visade -9 grader i morse när jag gav mig ut.

Var så rädd för att inte få följa med Matte så jag sprang och
satte bakbenen I hennes väska så hon inte skulle kunna glömma mig.

Inne på Hedengrens bokhandel välkomnade Nisse mig.
En förståndig gammal farbror på 13 år som varken hör något eller kan
hålla tätt. Han kissade rätt ut på golvet utan att han ens märkte det.
Så exalterad blev han av mitt besök.

Men Nisse är inte för gammal för att veta när det
doftar godis ut någons ficka.
Han kände direkt att Matte hade något smarrigt
med sig. 
-Titta här nu grabben så får du se hur det
går till sa Nisse och jag fick smaka godis av bara farten.

Åka tunnelbarna fick jag också göra idag.

Väntan på Matte blev mer än lång

Så fort Matte ville gå in i någon affär stretade jag
emot med bakbenen så hon förstod att jag inte ville
att hon skulle gå in där.
Tror ni hon lät bli att gå in i affärerna trots att jag inte
ville följa med?
NÄ! Där har jag inte mycket att säga till om.

Det är trist utan Svea men jag fick den stora äran att träffa
hennes urgulliga Mormor & Morfar idag och jag förstår verkligen
att hon trivs tillsammans med dom för det gjorde jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0