Snöpuls


Dagens prommenad innehöll verkligen "Puls i djupsnö"!
Jag korsade hela Gärdet som var "oplogat" för att komma till
Flocken vid Borgen och det var verkligen ingen enkel match.
Snödjupet var dubbelt så stort som mig så jag fick hoppa
upp och ner i Mattes fotspår för att ta mig fram.

Solen tittade fram trots -14 grader.
Det var verkligen kallt i slingan idag.

Slickade bort de snöbollar jag kom åt runt nosen och skägget.
I dag innehöll flocken:
Spigge
Mimmi
Narita
Jojjo
TiggoWiggo (som ska gå ner 1 kg enl veterinären för han är för tjock)
TinTin
& så Jag då förståss
Laban slöt upp vid målgång en kortis

Fick lift med rara Jojjos Matte till bussen.
Tunnelbanan tror jag står mest stilla idag.
Stockholmarna vet inte riktigt hur de ska agera när det kommer
snö. De blir lika förvånade varje år det dimper ner från skyn.
-"Oh dear, What a suprise!"... ylar de
Annat är det i Dalarna där min släkt härstammar ifrån.
Där är man förberedd på ett helt annat sätt än här i "Fjollträsk"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0