Gömma Ben


I dag när Prinsessan kom fick vi varsitt ben av hennes goa Matte.
Jag började genast vandra runt för att hitta ett fiffigt ställe att
gömma det på medan den lilla Loppan började tugga direkt
på sitt.

Jag gör för det mesta så när jag får något gott som jag är extra
rädd om. För den som spar han har till svårare tider...

Svea hann gluffsa i sig en hel del av benet medan jag gick runt och letade
gömställe. Under sängen? Bakom kuddarna i soffan? Bakom en kartong i sovrummet?

Ingenstans kändes det riktig säkert.

Fick helt enkelt lov att börja äta på det istället.

Så nu ligger vi båda på handduken som Matte alltid lägger ut när det ska
ätas ben här hemma.
Nåde den som hamnar utanför handduken med sitt ben.
Då blir INTE Matte glad.
För säkerhets skull morrar jag lite åt Svea så fort hon tittar åt mitt ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0