Måndag


Det var en mycket vacker dag i dag när vi hade turen att få komma
ut i friska luften på en långprommenad.
Jag sprang i väg så snön yrde om bakbenen när vi nådde Gärdet.

I dag var det 21 hundar i Gärdesflocken.
Kenta som föresten hade namnsdag i dag bjöd
som vanligt på godis efter halva vägen.

De flesta hundarna gör likadant.
När de fått sin godis går de därifrån och släpper fram
de andra så de också ska få smaka...

... alla utom Svea för hon "backar" varje gång det
delas ut godis.
-Har inte du varit här förut och fått en bit?
-Näääää det har jag iiiiinte piper hon försynt.
LjugSvea!

Hela prommenaden höll Tintin koll på sin flock genom iakta oss
en bit ifrån. Alltid med någon pinne eller kotte i högsta hugg ifall
någon skulle vara snäll och kasta den till honom.

Ingen kastade pinnen åt Tintin trots att han alltid försöker
få någon att hiva iväg träbiten.

Stentuffa hundarna!

Svea myste i Kentas knä.

Vi tog bussen hem till oss igen.

Jag gillar att åka buss. Då hinner jag se mycket av
omgivningarna.

Kommentarer
Postat av: Michaela

De är ju bara för söta : )

2010-03-29 @ 10:54:14
URL: http://beautifulpink.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0