Smilla Dilla är äcklig!


I dag är Smillis hos mig på besök. Hennes Matte är i Göteborg,
Lillebror på dagis och Husse är ...någon annan stans där Smilla inte
får vara med tydligen.

Vi gick ut en sväng till Spiltan direkt när hon kom.
Hälsade på en massa små barn som var ute och lekte i snön.
Jag gillar barn men Smilla höll sig på behörigt avstånd.
Hon är ju van med sin huligan till bror.

Det är mycket takdropp nu när solen lyser. Jag gillar inte att bli blöt
så det gäller att passa sig för alla droppar som kommer ner.

Åkte buss till Borgen men tror ni vi fick sitta på sätet?
Nä, vi blev placerade på golvet för vi var för tydligen för smutsiga
om tassarna...
Orättvist, för vi såg inte ett dugg under hela färden.

Gärdet var snöigt, vitt och ljust. Fullt med hundar och skidåkare.

Jag sprang först i flocken och kollade så inga faror hotade de andra.
Skällde när något mysko var i antågande gjorde jag som vanligt.
Ingen är så bra vakthund som jag är när det gäller det yttre skyddet
runt Flocken. 17 hundar räknade jag in idag

Höll mig som vanligt nära Spigges & Mimmis generösa Husse där det
alltid vankas goda Doggy kulor när man minst anar det.
Plötsligt kommer det en kula flygandes i luften eller så ligger det plötsligt
en mitt framför mig när jag kommer gående på stigen.

Åja, Seldas Matte är inte heller så pjåkig, hon brukar också alltid ha
allmän utdelning till alla hundar minst en gång i slingan.

Skäms att berätta det men vet ni vad Smilla den äckliga lilla tiken 
gjorde idag?
Hon åt bajskorvar! Min vän och pusskamrat knaprade i sig nybajsade
korvar som om det var färsk leverpastej.
Det är så äckligt så jag nästan vill kräkas.
Nog för att jag äter det mesta snusk som ligger på backen och är 
ätbart men att äta bajs...?? NEJ, där går gränsen för min del.

Därför får Smilla Dilla nu sitta för sig själv och det blir 
DEFINITIVT hågelfritt hos mig idag!

Spar mig tills i morgon då förhoppningsvis Prinsessan Svea är åter.
Mmm vad jag längtar! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0