Loppans beundrare


Prinsessan Svea har fått en kavaljer!
Jag hade "HemmaMatch"i natt när Loppan sov över
hos mig.
Varken  Mattes eller min säng dög, nej hon skulle
bestämd som hon är ligga på en stolsdyna nedanför
LillHusses säng trots att vi lockade med allt
möjligt för att hon skulle komma in och sova hos
oss i natt.
Har hon bestämt sig för något så brukar
det bli så vad vi andra än tycker.

I går på sista kvällsrundan så träffade vi på
min kompis "Tjivajjan" Hugo.
Han är den enda "Tjivajja" som jag inte
kommer i bråk med.
I går upptäckte Hugo Prinsessan!
Oj så han fjäskade för henne.
Hon svarade tillbaka genom att
dra upp överläppen, visa de små
piggarna till hajtänder som hon har och
morra.
Undrar vad som har tagit åt henne sedan sista
löpet?
Hon som tidigare var en sådan ljuvlig liten tik.
Nu är hon nästan i klass med Harpyan Narita
om någon kommer för nära och vill uppvakta.
Hugo blev helt till sig och eftersom jag gillar honom
så mycket så fick han uppvakta min Svea.
Jag blev varken sotis eller vaktande som jag
annars blir så fort någon annan hane kommer i närheten
av MIN Prinsessa!

Svea tog uppståndelsen med ro och ville hellre hem och vila
än att bli uppvaktad av kärlekskranka kavaljerer.

Hugos Matte sa att hon aldrig tidigare har sett honom så
intresserad som han var av Svea.

Men vad brydde Svea sig om det...
Är man Prinsessa, söt och Nr 1 så är man.
Hon är väl van helt enkelt.

PS: Vi kan kalla hunden på bilden för... tex Hugo
men av hänsyn till de inblandade så väljer vi
att låta honom vara anonym DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0