Lite olydig

I morse var vi uppe med tuppen trots att det är lördag.
Beach 2011 närmar sig med stormsteg säger Matte och
powerwalkar på...
I dag var jag olydig!
Jag får gå lös när vi tar vår morgonrunda på Djurgården.
Under förutsättning att jag lyssnar när Matte säger
STANNA eller VÄNTA!
De orden lyssnade jag INTE på i morse så jag
fick först bannor av sträng Matte som spände
sin bestämda blick i mig och gav mig en varning.
Den varningen glömde jag efter en liten stund
och trots att det sades både STOPP, STANNA &
VÄNTA så pinnade jag på i ett rasande tempo.
Därför fick jag gå i koppel en stund för att jag skulle
lära mig muttrade Matte.

Har hört telefonsamtalet.
Jag ska få träffa Sally på Gärdet även i dag.
Hurra! Det ska bli roligt!
Bilder från förra helgen när det fixades på
Sallys Änglasyskons grav.

Prasslas det så tror jag oftast att det är något ätbart det handlar om.


Trädgårdsmäster i full action

Inte tigger väl jag?

Matte och hennes jäkla blommor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0