Lördagen den 16 april 2011

-"Tur för mig att ni är så små" sa Matte idag när hon kastade sig
upp på cykeln och trampade iväg.

Utanför Fältan satt Sally och ylade efter sin Husse.


Vi styrde cyklarna mot Djurkyrkogården där det skulle planteras på
Sallys Änglasyskons grav

Tävling: "Hitta-två-hundar-bland-löven"..

Själv gick jag mest runt och kissade in revir & skällde på en och annan Ridbeback
som jag egentligen är livrädd för eftersom de har samma kroppsspråk som
Boxrar som jag INTE klarar av sedan jag höll på att bli dödad av en på just Gärdet.

Svea däremot lekte mest med några barn som var där på
hundbegravning. Texas, en Ridgeback var kompis med Sallys
Änglasyskon Leon och Sinja så nu får de träffas igen.

Loppan tjöt av lycka över att få följa med ut och gå i skogen
Hon var så glad och ville inte alls sitta i sin väska,
nejdå, hon ville hellre springa som Sally och jag gjorde.

Lyckan var fullkomlig idag för Sally när  hon fick årets första simtur

Åja, jag var inte sämre jag. Gick i med tassarna gjorde jag i alla fall.
Svea däremot är en riktig badkruka.

Sen blev det fika och lite klappar av snälla Ingeborg som vi
träffade på Kruthuset. Det är alltid lika roligt att träffa på henne.

-"Glide, VAD håller din Matte egentligen på med?" frågade Sally & jag säger det

samma...


Sen var det dax för ett dopp och simma efter "Pippi" igen för 
dagens lyckligaste hund

Hon gillar publik den badande Sally

En härlig dag på Gärdet är slut men Svea har redan börjat

tjata att vi ska åka dit i morgon igen.

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Så härligt det är att se lilla Svea ute på galej igen :-) Och ni verkar ha det så bra där på Gärdet. Jag läste också om din korg, Glide. Hos oss är det likadant. Moira tar ALLA Godis saker, ligger på hans fäll och tränger sig före om han blir klappad. Är det tjejfasoner tror du? Jo, och sen undrar jag lite över er väska. Är det en speciell hundväska och var köper man den i sådana fall?



Kramar från Lotta och dogzen

2011-04-18 @ 08:25:52
URL: http://prinsessapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0