Smilla på besök

Aj aj aj så hunsad jag blir just nu.
Smilla har varit hos mig nu i två dagar
innan hon ska vidare till CH eftersom
hennes familj är och åker skidor.

Först när hon kom i går morse var hon rätt
snäll, säkert tacksam för att hon slapp bo
bakom en stubbe i skogen men den
snällheten varade inte särskilt länge.

Hon vaktar som vanligt sin mat och eftersom
hennes kasse hänger ute i hallen så har hon
hela det området som sitt revir.
Det gör att jag inte kan komma åt min egen
mat i köket.
Jag är förpassad till vardagsrummet när
Primadonnan ligger och morrar
vid ytterdörren.

Matte förstod att något var allvarligt fel
i morse när jag stod i ....DUSCHEN
och darrade med säkt huvud.
Det stället besöker jag inte frivillgt!
I dörröppningen stod Harpyan Smilla
men mig hade hon trängt in i duschen.
Morr...

Jag sänker huvudet, vänder det åt sidan för
att visa min underlägsenhet men vad hjälper
det när det är HON som bestämmer i ALLT just nu.

Gullar Matte med mig så är hon där direkt och
näspar till mig. Det gör ont när hon biter till mig.
Förstår att det är precis så här som tikar uppfostrar
sina valpar. Aj aj aj...

Tror dock att Smilla avreser idag tack och lov.
Då får Matte sova för varje natt ska Primadonnan
ligga UNDER Mattes täcke och trängas.
Hon puttar runt täcket med sin lilla nos tills hon har fått
en glipa där hon kan trycka sig in.

Jag sov i LillHusses säng för säkerhets skull för dit kommer
inte ens Smilla upp även om hon är duktig på att hoppa
den elaka gamla damen.
..Ja, hon ÄR äldre än mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0