En riktig surtant!


Det började direkt när Smilla kom hem till mig.
Hon var jättesur för att hennes familj har rest på semester
UTAN henne!
Därför kissade hon på mattan det första hon gjorde för att visa
sin besvikelse.
Sen låg hon och vaktade sin mat som vanligt!
När Matte kom hem och jag blev glad så jag hoppade
fick jag ett tjuvnyp av Smilla så jag skrek i högan sky.
Den enda som fick ligga i Mattes säng var tydligen
Smilla för så fort jag kom upp i sängen så
motade hon ner mig igen.

Därför sänker jag huvudet samtidigt som jag böjer
bort blicken för att visa att det är
Smilla allmäktig som bestämmer just nu hemma
hos mig.

Skönt att hon fick inhysas hos CH den här veckan
för annars vet jag inte hur det hade gått.
Hon kommer tillbaka på torsdag kväll igen.
En riktig surtant det är vad hon är.
Primadonnan Smilla eller Smillis
som CH alltid kallar henne för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0