R.I.P Ossi




Min fina vän Ossi är död!
Han blev 10 år gammal.
Det var Ossian som lärde mig
lyfta på benet när jag var liten
valp.
Då så jag hur han gjorde när han
kissade och efter den dagen så gjorde
jag lika.

Tyvärr dog inte Ossi en naturlig död...
Nej, han blev ihjälbiten av Våfflan
den stora ridgeback/vippet hunden
som jag alltid har varit så rädd för.
Nu vet jag att min intution hela tiden
stämde.

Våfflan var på gården bunden när
Ossi med Matte kom och skulle ut på
prommenad. Då sprang Våfflan fram
och tog ett stort tag om ryggen på
Ossi och skakade honom i munnen.
-Usch som han skrek sa hans förtvivlade
stackas Matte.
Hon åkte direkt till djursjukhuset Albano
men där gick hans liv inte att räddas
så Ossi flög vidare till djurhimlen.

Vila i frid käresta Ossi, du var en enormt
snäll och fin hund som jag tyckte så
mycket om.
Tror även att Våfflan numera är i hundhimlen så
vila i frid även Våfflan.

Ungefär så här såg Ossi ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0