Solig lördag


Fick mig en rejält tur på Djurgården även den här lördagen
tillsammans med Sally.

Det var varmare i dag än i går så Sally och jag flämtade i kapp


Det finns JÄTTE mycket fästingar på Djurkyrkogården för det är

så fuktigt där så tydligen övervintrar de där men nu är de nog

igång igen.


Sally fick smaka glass av sin snälla Husse

Någon glass blev det varken för Matte eller för mig... Suck!

Blev jätterädd idag när vi kom på hemvägen från Gärdet.
Först kom det en jättestor & läskig granddanios som jag
fick huta till eftersom han var i "slyngelåldern" och då vet
jag inte vad som kan hända.
Sen kom en "mycket speciell" hund som inte alls
kan läsa språket och som alltid hamnar i bråk
med allt och alla.
Han stötte till med nosen på oss hundar ungefär som om
han bet till i oss vilket han inte gjorde men jag blev
rädd och ville bara upp i famnen på Matte.
Jag struntade fullkomligt i att de andra tyckte jag var liten
och rädd. Tillslut fattade hon att jag ville upp så jag
slapp må dåligt bland de lömska typerna.
Aldrig har väl Mattes famn varit så trygg och mysig
som den här gången att komma upp i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0