Juck söndagen

Sov länge i morse.
Kl 12 åkte jag iväg för att träffa Sally.
I dag hade Matte kommit i håg mitt koppel
så jag fick springa bredvid cykeln likasom
Sally gör med sin Husse.
Till Gärdet bar det av även idag.
Träffade en uuuuunderbar tik idag
som doftade ljuuuuvligt.
Hennes Husse skyllde på att Matte använder
myskdoft som parfym men se det stämmer inte.
Hon doftade helt underbart så jag fick lov att
jucka på hennes bakben.
Där satte jag mig fast som en liten fästing
och vägrade släppa greppet.
Tiken som föresten är en jaktlabrador
skakade på bakbenet för att få bort mig
men jag höll mig kvar.
Hon galloperade iväg i hög fart men jag satt
kvar! Jag följde liksom med i guppandet på hennes ben.
Sen rullade hon sig på marken och då kom jag plötsligt
under henne och då fick jag lov att släppa mitt grepp
för en liten stund.
Men strax var jag uppe igen och satte mig fast på
bakbenet eller föresten... jag satte mig fast där jag
kom åt.
Matte tyckte det blev lite väl jobbigt för både mig
och tiken så hon lyfte upp mig och då låg mitt
♥ slag på maxpuls.
När vi sedan hade åkt iväg en bit släppte Matte ner
mig och då kunde jag direkt vända om och springa
tillbaka till den härliga tiken och jucka vidare ett tag
innan Matte hann fram och avbröt mitt nöje.

Sen åkte vi till motorbåtsklubben där Sally fick bada.
Träffade på snälla farbror Pascal när han tittade förbi.
Jag skälle som attan när det bara var Sally som fick
pinnar kastade till sig så det skar i öronen på både
Matte och Sallys Husse.
Helt plötsligt dök Smilla upp tillsammans med sin
LillHusse.
Smilla blev jätteavis på Sally och hennes pinnar så
hon skällde ännu värre än mig så då ilade det även
i mina öron.

Jag jagade mest tikar vid stranden och hittade
faktiskt en och annan "Bejb" som gick förbi på
strandprommenaden.
Cyklade hemåt och tänk, då fick jag faktiskt
springa hela vägen bredvid cykeln.
Trots att Matte fick en hel del arga blickar på
människor som tycker det är djurplågeri
när jag som är så liten tvingas springa.
Dom vet inte att det är det jag vill.
Få sträcka ut och springa fort fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0