Hundens riddare Robin Hund

Jag och Matte kom cyklandes utmed Strandvägen där det som vanligt
var ett myller av människor så fort solen visar sig i Stckholm.
Eftersom jag var på väg hem så lufsade jag i knapp styrfart bredvid cykeln
när "Hundens Konung Robin Hund"dyker upp och följande dialog mellan
Matte och Robin Hund utspelar sig.
RH: Man ska inte cykla alls med så små hundar säger han och pekar menande mot mig.
Matte tänder så klart till och stannar cykeln och frågar gubben
-Men VAD vet du om hur just den här hunden är van eller inte att cykla?
Han kanske har gjort det sedan lång tid tillbaka och han kanske älskar
att springa och sträcka ut?...
RB: Nej det är inte bra för "Jag är med i Kennelklubben" säger Robin Hund då.
Matte gör då en av sina vanliga "halvnelson" hon säger:
-Du farbrorn, du  borde gör nåt åt din stora mage istället för att engagera dig i
hur den här hunden gillar att springa eller inte.
Sen önskar hon mannen en treeeevlig kväll när han istället muttrande har
fått sin suradag ännu mer förstörd.

Det har införskaffats en pläd till den vita soffan.
En fuskpäls pläd som jag nu har lagt beslag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0