I blåbärsskogen

 
Men det var MYGG i skogen och det är något av det värsta min Matte
vet så vi blev inte särskilt långvariga i blåbärsskogen idag.
Men hon var snäll och plockade av ett bär som jag fick mumsa 
i mig. Jag gillar nämligen blåbär.
Sally däremot har särskilda ställen på Gärdet där hon alltid
ska stanna och beta gräs...
Ja, jag vet inte varför hon gör det men så gör hon alltid och inte
blir hon dålig i magen heller.
Hon är lite speciell min kompis Sally, nåja, på ett positivt sätt.
När jag tänker efter så liknar hon mer en gräsand än en hund.
Sally som till och med har simhud mellan klorna på sina tassar
och betar gräs...
Hon kanske hellre ville vara en gräsand än en hund
Ska fråga henne nästa gång vi träffas.
Jag gjorde ett tappert försök att beta lite jag också men uschiamig så illa det smakade.
Förstår inte varför Sally tycker gräs är så gott.
Jag gillar hellre att få hundgodis av hennes snälla Husse som alltid har
"Kiosken öppen!" för oss hundar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0