Jullunch på KRUTHUSET

I dag var det den traditionella jullunchen på Kruthuset hos Calle.
Det var skönt att komma in i värmen efter lite bus
i snön med Sally

Räven, Harpyan Narita är jag lite rädd för men uppvaktar henne flitigt trots detta.
I dag var hon rätt snäll mot mig. Inte mer än något ensaste litet gläfs fick jag
av henne.
 
Rven fick smaka julmat...
Moltas och Mixa hade parkerat sig bredvid "Kiosken" så de fick 
smaka julmat...
Tror ni jag fick någon julmat?
NÄ! Inte mer än de smulor jag fick äta från golvet och det var inte mycket
kan jag lova.
 
Hundarna på jullunchen var:
  • Sally
  • Narita
  • Totte
  • Moltas
  • Mixa
  • & så jag...
 
Vuxna var det 
  • Fyra Mattar
  • En Husse
  • En MatteMatte
  • Två fd Mattar
  • En fd Husse
 
En härlig traditionsenlig lunch som vi nu bestämde göra om i Påsk
eftersom ingen ville vänta ett år tills nästa träff.
 
Tog en härlig prommenad hem genom ett vintrigt Djurgården.
Jag först, Totte på sidan av vägen pulsandes i snön,
Narita i koppel med sin Matte annars stannar hon kvar och vill inte
gå mera och så Sally lufsandes hit och dit för att
hålla reda på flocken så ingen försvinner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0