Katastrofvarning 2 utfärdad

 
Det var klass 2 varning utfärdat idag pga snön som trillade ner.
Någon sitter där uppe och kastar ner flingor på oss.
I Dalarna där jag har min släkt där är det skillnad när
snön kommer.
Där tittar chafförerna själva vilket väder som komma skall och så är de
förberedda och uppe när första snöflingan singlar ner.
Så när Dalfolket tittar upp på morgonen är gatorna redan plogade och klara.
Visserligen är det flera gator här i Stockholm men hallå...
Det blir lika varenda år. Det stavas K.A.O.S!!!
Är det konstigt att det kommer snö på vintern?
Bajsar björnen i skogen? Är påven katolik?
Inga kostigheter alls tycker jag men det tycker de som hanterar
snöröjningen i Stockholmsregionen.
Sen blir jag JÄTTE RÄDD när det ramlar snö från taket som faller mot fönsterbrädan.
Jag lägger mig hos Matte och kryper tätt tätt intill henne för jag är så rädd så jag
skakar. Dumma snö som ramlar ner!
 
Fick följa med Matte och handla i kväll.
Hon släpade på och jag tyckte rätt synd om henne faktiskt
när hon pulsade på i snön med sina kassar.
Själv bar jag tennisbollen tills jag mötte en superläcker
Taxfröken. Då släppte jag vipps bollen så då fick vi leka
leken "hitta-vita-tennisbollen-i-vita-snön" alltför länge 
tyckte Matte som sa att hon hade annat att göra efter att
ha varit hemifrån sedan klockan halv sex hörde jag henne
muttra medan vi stod med näsan i snön och letade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0