Min julafton 2012

 Min julafton började jättebra i år.
Först fick jag gå ut och leka i snön
Sen fick jag mysa PÅ Matte och idag tillät hon mig
att slicka av henne handkrämen som hon hade
smörjt in sig med. Kanske hon var extra snäll idag 
eftersom det var julafton...
Kolla vem jag träffade när jag var ute idag då
Här var det inte transport med renar och släde.
Nej Tomten kom körandes i TAXI.
Knepiga traditioner nuförtiden.
Vart är vi på väg?
Fick julklapp
 
Matte la upp tre fyra ben på golvet.
Ett jättestort, ett mitt emellan och ett litet samt en liten
sko med röda snören.
Jag valde skon
Började genast smaska på den...
Här gäller det att skynda sig innan det plingar på
dörrren och in springer Smilla.
Hon är den värsta tjuv man kan tänka sig.
KorpSmilla kallar jag henne för.
Hon dundrar in i full kareta hos mig så fort dörren 
öppnas, Springer in och hoppar upp i soffan,
sniffar runt om det ska kunna ligga något halvätet ben 
eller något gammalt märgbenskadaver som hon isåfall
snabbt som tusan snappar åt sig innan hon lika fort
galopperar ut genom dörren och ner till sig igen.
MED MITT BEN!!
Denna procedur brukar ta cirka 38 sekunder men 
tror rekordet ligger på 34,5 men då gick det snabbt att hitta
benet för jag var ute och drack vatten och hade lagt ifrån mig
det mitt i soffan så Smilla hade fri väg & raksträcka.
Kanske Smilla ändå känner en viss ånger eftersom det
plingade på dörren...
OHHH NOO!!... tänkte jag men in stormade Smilla med
julklappar till HELA familjen.!
Men eftersom jag hade ett ben i munnen när Smilla kom 
så aktade jag mig för att släppa henne för nära mig.
Hon tar ALLTID ben från mig så här gällde det att hålla
i benet jag fått...
Jag låter benet sticka ut lite i ena mungipan så ser Matte 
jag varken har tid eller lust för fotografering.
Har nämligen annat för mig!
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

God fortsättning, Glide! Vilken fin jul du haft! Vi är i Västerås och firar i år vilket inneburit mycket snö och minusgrader :-)
Våra yorkar fick också julklappar, kolla på min blogg så får du se!!!
Kramar från Lotta, Godis och Moira

2012-12-25 @ 13:20:52
URL: http://prinsessapavift.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0