Snölek

I morse fick jag följa med Matte till hennes sjukgymnast Marianne.
Marianne är en jättesnäll kvinna som stryker på mig med sina mjuka
helande händer. Jag fick ligga i väntrummet medan Matte var inne
och fick behandling. Ville INTE gå när vi skulle dit för det sved i tassarna på mig
av allt salt de strör ut på trottoarerna i Stockholm så folk på väg till sina jobb
slipper bli snöslaskiga om skorna. ..
Men vi hundar då som får ont i tassarna av
allt salt som hälls ut i tid och otid.
Vem tänker på oss?
Tror jag ska höra med Narita vad hon tror, hon är ju en klok
gammal stadstik som har varit med många år och hon vet nog hur det 
ligger till med saltfrågan.
Lekte lite i snöhögen på Armémuseets gård på väg hem.
Den högen har verkligen växt från en dag till en annan.
Glide was here!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0