Arla morgonstund

Hej och hå vilken aktivitet det råder här hemma hos mig
just nu.
Matte & LillHusse gick om varann i morse.
När LillHusse kom hemslingandes på morgonkvisten klev
Matte upp och här har det bakats...
Frallor och banankaka doftar det nu från köket.
Jag undrar om jag får smaka något av bakverken?...
De är verkligen hårda mot mig här i familjen och jag brukar sällan
el nästan aldrig få ta del av Mattes bakkonst eller LillHusses
kulinariska experiment...
Förstår de inte att även JAG gillar hembakat och hemlagat istället för mina
uuuuurtråkiga hundfoderkulor som jag nu har ätit i ..ÅTTA år?!
Hur skulle de själva känna om de haft samma meny hela sin
livstid? Skulle inte de också önska en liten smakbit ibland?..
Men NÄPP, inte ens en smula brukar jag få ta del av.
Har jag tur så tappar någon av dom en bit av misstag, men det är som
att leta en nål i en höstack... det händer en gång på miljonen att det sker.
De är ena riktiga "snåljåpar" jag bor tillsammans med.
Matte pysslar om sina hemlösa tvåbenta vänner med varm choklad
och färska smörgåsar och för att inte tala om
fåglarna som hon vurmar för.
På hennes fågelbar serveras det ALLTID mat samt att den är öppen
dygnet runt, året runt... 24-7
I dag står det tex knapriga jordnötter, krispiga hampafrön blandat
med ljuvligt småfågelmix, en stor brödbit att hacka på,
några feta talgbollar dinglar på en krok och så har hon även placerat
ett saftigt rött äpple åt fågeljäklarna!... Morr! Jag tycker
verkligen det är orättvist! Som tack sitter de och vässar näbbarna
på pinnen så det ekar in till mig. De startar så fort det ljusnar ute och det är
långt innan jag själv startar min dag...
Tack så jäkla mycket för det
fågeluslingar!
-Nä jag är inte bitter!...
Loadtr.ComLoadtr.Com Loadtr.Com Loadtr.Com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0