Gärdet en kall vinterdag

-Det är -10 grader ute & då MÅSTE du ha overall på dig Glide!
Grrr!..
För en gångs skull gick Matte före mig. Jag som annars alltid ligger
en koppellängd före Matte och drar av bara attan.
Men i den fåniga overallen är mina bakben stela som pinnar.
Detta gör att jag får stylta fram och det gör att jag inte ligger
först när vi är ute och går.
Mötte upp min fina vän Sally.
Hon hade också problem med snöklutar mellan trampdynorna
Solen sken och Gärdet var härligt att vara på idag
När vi kom till Hundudden hade vi så'n tur så vi träffade på delar av
Gärdesflocken i form av Selda, Smilla, Jojo och så en
glad överaskning...
..Harpyan Narita! Men hon hade med sig en ny kavaljer i form av
Totte. Men, han var helt ok faktiskt så nu är vi också kompisar.
Narita satt och krafsade med tassen hela tiden på Jojos Matte
Själv fick jag endast en klementin som fika.
Grrr...
Så roligt att träffa alla mina hundkompisar igen
På hemvägen lunkade vi i karavan
...Så gjorde även våra Hussar & Mattar
Det är få sådana här vackra vinter dagar som det var idag
Vi har fått en ny matta i entrén.
På den sköter jag min pälsvård.
Jag gör även ren tassarna på den genom att
krafsa av mig både med fram och baktassarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0