Kvällshälsning

I går kväll när Vilda Vera hade åkt hem och lugnet
åter lagt sig hos mig, kröp jag ner
bakom ryggen på Matte.
Då vände hon sig om, klappade om mig och sa:
-Tack Glide för att du är en sån´bra hund!
Då blev jag glad!
För jag har verkligen tagit väl hand om den lilla
vildbasen till hundvalp i två dagar nu.
Hon är vansinnigt vild och jobbig ibland.
I dag tex fick vi besök och precis DÅ
villle Vera få uppmärksamhet.
Hon for runt runt på golvet, upp i soffan,
ner igen, upp i fåtöljen,
ner igen samtidigt som hon skällde
med otroligt gäll röst.
Vov vov vov vooov.
Matte och gästerna kunde inte prata för
de hörde inte vad den andre sa.
Det skar och ekade i öronen.
Så... det är nog som Matte konstaterade
i går kväll.
Jag ÄR en bra hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0