Suck Smilla!

Idag blev det en långprommenad tillsammans med Sally.
Snäll som jag är frågade jag ifall Smilla ville hänga med...
Det skulle jag INTE ha gjort...
Redan utanför porten sackade hon efter och ville hellre rulla
sig i snön än prommenera.
Själv var jag som vanligt ivrig att få träffa Sally och komma ut på
Gärdet så snabbt som möjligt.
Stackars Matte, först fick hon dra Smilla utmed hela Valhallavägsallén
och på Gärdet gick inte Smilla längre så då fick hon bära den tjocka
lilla korven.
Vi fick som vanligt godis av Sallys snälla Husse när vi inte tuggade i
oss  sorbé i form av fruset hästbajs.
En delikatess nu så här i köldtider för oss alla tre
men inget hjälpte
för Smilla...
Jag blev avis på hästen som fick morötter
Smilla skulle hem till vilket pris som helst.
Därför satt hon plötsligt av i full galopp hemåt.
Matte sprang efter men Smilla sprang fortare.
Tillslut fick två män och en flicka stopp på henne åt en
mycket flåsig, rädd och arg Matte.
Vi gick till Hundcafét och fikade en stund.
Satte mig i "Beccas" knä och det märktes att både hon och hennes
kompis Iris har hamstrar hemma för de kunde klia.
Oj oj oj så duktiga de var så jag njöt för fulla muggar av
"hamsterkliningen".
På hemvägen var det ingen tvekan om vem som ville hem snabbast.
Smilla drog i ett rasande tempo. Tur nog fick hon vara kopplad resten
av prommenaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0