Aj aj aj...

Just nu är det IIIINTE roligt att heta Glide
vill jag lova.
Smilla höglöper så det doftar villig tik i 
HELA trappen.
Därför sitter jag nu parkerad precis
innanför dörren ifall det skulle 
ske ett under och någon från mig går
in eller ut samtidigt som Smilla är ute
i trappen...
Suck, jag vet att chansen inte är särskilt
stor att det skulle ske men men...
hoppet sägs vara det sista som överger
människan och kanske det är lika hos oss
hundar.
När Matte kom hem idag så lämnade 
LillHusse över med orden:
"Han har varit skitjobbig hela da´n!"
Han...det är mig han menar!
Visserligen vill jag gå ut hela tiden och
då måste jag visa LillHusse det på något
vis. Sen piper jag lite ungefär som en gnisslig
gammal damcykel som inte fått olja sedan
"artonhundra frysit fast"  när jag längtar som mest
efter Smilla men annars tycker jag att jag är
rätt så behaglig att ha att göra med..
Fast jag tänker på henne HEEELA tiden!
Frågan jag ställer mig är:
Vad är det för fel på rasen Yorkrussel om jag får
fråga?
Vi skulle nog få jättehärliga valpar som våra ägare
skulle älska om vi väl fick komma till under 
Smillas höglöp men icke då.
(Här är tydligen en blandning av York och Jack Russel)
Var nere och hälsade på henne under strikt uppsikt
idag och vet ni vad den slampiga lilla Smilla 
gjode då?
Jo minsann makade hon sig närmare mig och vände upp
rumpan åt mig så fort jag inte snosade henne där.
Hon prejade mig med bakdelen.
Jag hade faktiskt fullt sjå att värja mig idag.
Det är verkligen som natt och dag, den annars så
präktiga och helylle tiken Smilla, idag var hon verkligen
lössläppt och på hugget!
Grrr...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0