Ohh vilken natt!

Det blev inte många timmars sammanhängande sömn för varken
Matte eller mig i natt...
Världens Vildaste Vera höll oss vakna!
Hon skuttade upp och ner i sängen hela natten.
Skulle upp och dricka vatten, skulle upp och kissa...
(PÅ GOLVET!), hungrig, upp och äta lite mat,
leka lite med den blå råttan och
spatserade runt lite allmänt i lägenheten hela natten.
Problemet var bara att hon tog sig inte upp efter varje
gång hon hoppade ner.
Då ställde hon sig nedanför Mattes höga säng och skällde.
MYCKET höga och väldigt gälla skall som man garanterat
inte kunde missa!
Inte bara en gång utan VARJE gång hon ville upp och det blev
nog en 15 ggr minst i natt kändes det som.
När hon varje gång lyftes upp, klev hon runt i sängen och
bäddade innan hon la sig som en liten kringla igen.
Suck vilken tid DET tog!
Jisses Amalia viken natt!
När vi klev upp i morse höll Matte på att trampa i ...
..fluglorten på golvet som visade sig vara
..Vera som lagt 1½ kabel på hallgolvet!
Fyyyy Vera, så får man IIIIINTE göra!
Själv hade jag VAKTPASSET här i natt vilket INTE uppskattades
av den övriga familjen. De gillar inte när jag hoppar upp i soffan,
ställer mig i fönstret och varnar när jag
ser något mystiskt, oftast stora hundar som går förbi.
Då skäller jag för full hals så det låter som tusan för att
påkalla VARNINGEN!
-Gliiiide, sluuuuta!
-Tyyyyst Gliiide!
eller
-Gå neeer Glide!...
brukar de då skrika så tyvärr,
de förstår verkligen inte sitt eget bästa för nu är
jag hindrad att utföra mitt vaktjobb framöver...
LOCKOUT!!

Måste kontakta facket och höra vad man gör med Lockout.
Tänker på Storstrejken 1909 där arbetsgivaren gjorde samma sak...
-Inte bra alls det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0