Brottskod 9001

I går var jag och jagade kastanjer på Armémuseets gård.
Plötsligt, när jag var på väg hem så dyker det upp en
hund på andra sidan gatan.
Jag bara MÅSTE hälsa så jag springer rakt över vägen
över till andra sidan utan att titta mig för.
Inte nog med det så flyger jag på hunden också eftersom
HAN trodde att han var något.
Grrrrrr!...
Det är JAG som bestämmer i mitt område och den där lilla
plutten hade inget här att göra för han var bara här på besök med sin
Husse som arbetar i krokarna.
Annat är det med mig som bor här, då är det därmed
JAG som bestämmer här också.
Så är det faktiskt!
Jag slutade inte attackera hunduslingen förens hans
Husse tog upp honom i famnen.
Ol ol ol så liten och feg man kan vara.
Matte var INTE glad!
-"Glide nu får du sluta hålla på så här om du ska få gå lös för annars
drar du på mig en "9001 anmälan". Fyyyyyy dig!"
Spelade lite skamsen så jag fick lov att linka lite när jag
"lomade" hem.
Slog i smyg upp vad lagen säger.
 
1 §. "Hundar skall hållas under sådan tillsyn och skötas
på ett sådant sätt som med hänsyn till deras natur och
övriga omständigheter behövs för att förebygga att de
orsakar skador eller avsevärda olägenheter."
 
Ja ja... ska fundera på saken så får vi se!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0