Cykeltur på en fredag

I dag var Matte ledig så då blev det skönt nog
en cykeltur till Gärdet tillsammans med Sally och 
hennes Husse.
Men idag kallade Matte mig för olydig!
Jag såg en häst i en hage vars täcke flaxade 
oroväckande mycket så jag satte av i galopp
mot hästen samtidigt som det tydligen kom 
en stor buss ute på vägen  som skilde mig och hästen åt.
Matte skek STANNA!!! så det ekade på Djurgården
och Sallys Husse vrålade GLAAAAAJD!!! nästan lika högt..
Nåja, tillslut stannade jag och då var det precis innan bussen 
passerade min nos.
Jag kände luften från bakdäcken fläkta i luggen...
Så efter den turen fick jag springa i koppel tills vi nådde
Gärdet igen.
Se här så snällt jag sitter vid Sinja och Leons grav.
Syns jag bättre så här kanske?
Hej vad gör ni för "skojsigt" undrade Sally
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0