Fika på Djurgården

I dag strålade solen från en molnfri himmel och jag hoppades
att det skulle innebära en tur till Gärdet.
Hurra, det gjorde det också.
I morse när Matte vaknade hade jag kräkts i hennes säng.
Hon var måttligt road av det kan jag lova.
Vi fikade vid hundcaféet på Djurgården
Satte mig hos en snäll tant som åt räksmörgås. Fick smaka
en räka och slicka av tallriken efteråt.
Så fort hon hade ätit upp hoppade jag ner igen från henne
för då var hon inte lika intressant.
Det var en massa hundar inne på fiket och brasan brann 
skönt.
På hemvägen fick Sally gå ner i ett "vattendrag på en åker".
Ungefär som "badning light". 
Hon klaffsade runt där i vattnet och såg mest ut som en ko
som står i vatten.
Själv drack jag lite från pölen men i gick jag inte.
Det är skönt att komma hem och softa efter många timmar ute i friska luften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0