Irrade omkring på Gärdet

Mötte upp Sally och "Kiosken" vid Karlaplan.
Sprang bredvid cykeln ut till Gärdet.
Sen vet jag inte vad som hände men jag och Matte
tog varsin väg så jag tappade helt enkelt
bort Matte där i början.
Matte cyklade efter en york som sen visade sig vara
en annan hane.
Jag däremot irrade runt och letade förtvivlat efter
MIN Matte så några snälla hundägare tänkte
ta hand om mig tills Matte hade blivit infångad.
Men plötsligt hör jag Mattes speciella 
busvissling och DÅ blev jag
glad.
Lika glad blev Matte som hann tänka både
ett och annat medan jag var försvunnen.
Fick godisbit när vi möttes igen.
 
Hörde positiva omdömen om mig idag 
i form av:
-Är han VERKLIGEN tio år?
-Åh, han ser ut som en liten valp!
-Han är verkligen i fin form!
-Vilken härlig hund!
-Sååå söööt! 
-Han verkar orka hur mycket som helst!
-Vilken stilig hund!
 -Vilken liten tuffing!
Träffade på delar av Borgen gänget i form av
Kenta och Eva vilket alltid är lika roligt när vi
lyckas passa in dom.
Matade totto gjorde vi också.
Jag är måttligt road av hästarna som jag tycker
blir bortskämda med morötter.
Var förbi djurkyrkogården och hälsade på Sallys Änglasyskon Leon och Sinja.
 
 
 
 
På hemvägen träffade vi Morris med Husse
till Mattes stora förtjusning...även om hans Husse
hade ryggskott.
Det är i sådana lägen som Matte önskat att hon
var massör!...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0