Jullunch i Tessinparken

I dag gick jag och Sally förbi "grabbarna på bänkarna i Tessinparken"...
De serverade jullunch.
Vi fick både prinskorvar och köttbullar
av en vänlig själ.
Då hörde jag Matte köra sitt vanliga mantra som hon
alltid tar till när någon bjuder mig på mat:
-Kom ihåg att Glide har en magsäck
stor som en fingerborg!
-Ja men nu har den ökat till en tumme kontrade 
givaren med då.
 
Vi cyklade hem och Matte bubbade iväg med
LillHusses gamla TV som hon skulle skänka
till "en behövande".
Detta var TV nr 2 som "den behövande" får av Matte.
Vad han gjorde med nr 1 är en gåta men jag 
tror att han sålde den för han behövde pengar...
 
Det strålar en stjärna i sovrumsfönstret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0