Nyklippt öra i kylan

I dag gick det inte att kämpa emot längre...
Matte satte bildligt talat saxen i mig!
Hon klippte mig nämligen i örat så blodet rann.
Hur snällt är det på en skala 1 till 10...?
Visserligen fick jag ett tuggben som kompensation
men...
FYYY MATTE, DU ÄR DUM!!!
 
På kvällen ville jag gå ut trots att det regnade "småspik".
Matte kom från träningen och var trött, hungrig och frös.
Hon klädde inte på sig så mycket kläder för hon trodde
inte att jag ville gå långt pga vädret och min nya frisyr
men tji fick hon.
Jag pinnade på och ville inte alls nöja mig med en tripp runt kvarteret.
Åhnej, när vi kom till mitt  vanliga "streta emot hörn" så satte jag som
vanligt in ALLA bromsar för att sedan dra iväg mot Spiltan.
Matte svor högt men det brydde jag mig inte om det minsta.
Jag VILLE verkligen dit och bajsa. Känns liksom bekant på något vis
när jag får göra det där. Nåja, la även en klutt på trottoaren på väg hem från
Spiltan också men det var liksom bonus.
 
Trött och irriterad kom Matte hem efter den turen som hon trodde skulle 
bli bra mycket kortare än vad jag hade bestämt mig för.
Nu ligger jag nöjd och nybajsad i hennes säng och myser.
Utanför rustas det för snöoväder.
Inte mig emot, jag ÄLSKAR snö till skillnad mot Matte som VERKLIGEN
A V S K Y R snö.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0