Mmm...Chokladtryffel!

Åh vad jag gillar chokladtryffel!
Kulorna smälter i munnen utan att jag ens behöver tugga på dom.
Visserligen hann jag inte njuta som jag hade önskat men ändå,
jag fick i alla fall smaka godsakerna igår...
 
Det var nämligen så att Matte och Smillas bror spelade
PippiMemory och som första pris hade de tre bruna kluttar
som doftade ljuvligt. Kluttarna låg i ett hushållspapper på
rumsbordet och retade mina smaklökar.
När den rafflande matchen var över så gick vi alla ner till Smilla 
och kluttarna på rumsbordet glömdes bort för en stund.
Men när jag kom hem igen så kände jag doften igen så när
Matte gick ut så darrade jag mig upp på rumsbordet och 
tog alla de ljuvligt goda chokladtryffelkluttarna!
Det fastnade lite kakaodamm i mustagen men annars 
smakade det utmärkt!
Inte varje dag jag får äta chokladtryffel så man får passa på
när tillfället ges.
 
Smilla var också busig igår. När hon kom upp till mig så tog
Matte ifrån henne mitt ben som hon direkt tjuvade till sig.
Då blev Smilla sur och gick direkt till LillHusses toffel och kissade
i den. Det rann över på mattan så Matte var INTE glad på varken
mig eller Smilla igår!
-Hundjävlar! muttrade hon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0