Nercabbat till Nacka

Å vad glor du på?
Har du aldrig sett en vakthund tidigare?
 
 
 
Morr, nu kommer jag och tar dig!
 Körde nercabbat idag!
Var och hälsade på två stora golden hanar idag.
Trots att jag kom hem till DOM så
satte jag mig i respekt för så fort husets
ägarpar klappade sina egna hundar så
blev jag avis och sa till.
Då bet jag till dom som jag brukar göra 
när jag fostrar valpar.
 
Tänka sig att jag tidigare hade träffat hundarnas
jättefina Matte när jag gick på Nacka hundungdom
med LillHusse. 
LillHusse gick nämligen på dressyr med mig på
tisdagarna när han var 13 år.
Det var lite trickit att ta sig till Nacka brukshundsklubb
och vi fick åka långt och byta  buss flera gånger men VARJE
tisdag åkte vi dit i ur och skur under flera flera veckor.
Efter en tid blev Matte dock misstänksam när jag INTE gjorde
de minsta lilla framsteg inom dressyren
trots att jag "tränade" varje tisdag.
Därför åkte hon en kväll ut till brukshundsklubben för att
spionera på oss...
Det var då hon fick se LillHusse stå i mitten med mig i koppel
och runt honom stod en hel skock med snygga tjejer.
LillHusse var nämligen där för att bygga upp sina relationer med 
dessa tjejer så någon dressyr blev det inte för min del.
Kröp ihop på golvet när det blåste för mycket.
 
 
Det är drygt att åka cab och hålla koll på två goldenhanar!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0