Min torsdag

 
Började dagen med en promenad i solen.
Matte bar mig som vanligt förbi de
vitkindade gässen eftersom de blir så rädda 
när de får syn på mig.
Därför fick jag inte möjlighet att "städa" efter
dom i morse.
Matte hotar med att jag ska få äta fågelbajs
istället för mat om jag fortsätter tugga i mig
deras gräskluttar som jag sedan kräks upp 
i Mattes vita soffa.
-Slutar du inte äta skit så tänker jag plocka
en hel kasse med bajs som du får istället
för hundmat! ryar Matte argt
Men sen blev Matte snäll igen och vi delade
en klementin i solen på balkongen
Gick till Spiltan och luktade om jag hade fått
några mail sedan sist jag var där..
Spanade efter hundkompisar men dom är nog
på landet så jag är rätt ensam i stan just nu i mitt
område vilket faktiskt är rätt skönt
Passade på att stjäla tillbaka ett snott ben nerifrån
Smilla när vi var där och vattnade idag samt att jag
fick ett nytt ben av Matte idag
 
Snipp snapp snut så var torsdagen slut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0