Veterinärbesök

 
I morse stoppades jag ner i cykelkorgen och så åkte vi iväg till 
 
veterinären. Fick tur nog sitta i LillHusses trygga famn hela tiden.
Det var kaniner, katter, hundar och så jag i väntrummet.
Var inte alls orolig. Jag är nog rätt trygg när det kommer till skarpt läge.
37,5 grader betyder ingen feber. Vägde 3 kilo idag.
Gillade INTE att blev undersökt i munnen eftersom jag har så ont så
därför fick jag en lugnande spruta...
Det tog inte många minuter innan jag däckade på golvet.
Hörde och kände hur Matte pysslade om mig.
Det visade sig att jag på höger sida längst bak har ett sår.
Veterinären tror att jag kan ha fått det när jag kanske har lekt med en pinne eller
något annat som har stuckit mig i halsen. 
Är röd i slemhinnan så nu är det medicin som gäller för mig.
Medicinen är inte god men är duktig och tar den utan protest.
Vet att det INTE är lönt att neka i den här GestapoFamiljen!
När undersökningen var färdig fick jag en ny spruta i låret som gjorde
att jag skulle vakna men jag ville sova vidare så LillHusse
uppmanades börja prata med mig.
Matte hade med sig en pipande råtta så jag krafsade mig
vaken efter den när LillHusse höll den under filten.
Vad kalaset kostade?
Ja inte var det billigt men vad gör man inte för sina älsklingar sa Matte nöjd
och belåten att det var något som gick att fixa.
Nu är det tid beställd för att ta bort tanssten också har jag hört.
Huvva!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så skönt att höra att det inte var så illa! Och tänk att du väger så lite, Moira och Godis är rena rama tungviktarna i jämförelse med dig med sina 4 kilo stycket :-) Bra att du var så duktig hos veterinären. Ät nu din medicin så ska du se att du strax är precis som vanligt igen! Och Glide, se upp för vassa pinnar ett tag framöver ;-)
Kramar och nospussar från oss alla!

Svar: ÅH TACK Lotta & CO för er omtanke om mig!Den värmer gott!
Än så länge kan jag inte gapa så pinnar får vänta ett tag till.

Nospuss från

Glide
Glide

2013-06-19 @ 10:36:50
URL: http://prinsessapavift.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0