Påskpussar

I dag var jag olydig när vi var på Gärdet.
Jag följde efter en pudeltik som hette Kajsa.
Vanligtvis brukar jag komma efter en stund när
Matte ropar men idag påstod hon att jag hade
"knäck i lurarna" för jag kom INTE hur mycket
hon än gapade så det ekade över hela Gärdet.
Busvisslade gjorde hon också och Sallys Husse
blåste i sin inkallningspipa men det gav jag
blanka f-n i...
Jag fortsatte uppvakta Kajsa för jag hade nämligen
träffat tiken i mitt liv.
Matte fick gå över halva Gärdet och hämta mig för jag
stannade kvar hos Kajsa trots att hon hutade åt mig 
flera gånger när hon påstod att jag blev för påstridig.
När Matte kom fram förstod Matte att kemi hade uppstått
för Kajsa var nämligen en HundPolis sa hennes Matte.
-Kajsa håller ordning på ALLT & ser till så att allt gå rätt till..PUH!
stönade hennes Matte.
Så klart att kaka söker maka...
Konstapel Glide och Hund Polisen Kajsa = ♥
Men säg den lycka som varar för evigt.
Matte tog tag om mig med ett stadigt grepp och så
förflyttade hon mig bort från mitt livs kälek och 
tiken i mitt liv...Dumma dumma Matte!
Hade sedan tur och träffa på Ester som jag punktmarkerade.
När jag uppvaktade henne som värst satt hon och blinkade
för jag viftade med svansen rakt i ögonen på henne.
Fick höra att världens bästa sorkletare Zelda numera är i hundhimlen.
Åh så ledsen jag blev när jag fick höra det.
Tur att hon har det bra nu och får leta hur mycket sork &
äta precis hur mycket hästbajs hon vill.
Vila i frid fina Zelda †

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0