Sally vill bada

I dag var det åter en solig dag med klarblå molnfri himmel.
Vi var nästan ensamma ute på Gärdet.
Jag sprang hit och dit och doftade på de flesta kissfläckarna i brist på annat.
Vi tog vägen över Gärdet, matade en pålle med morötter, förbi djurkyrkogården
där vi träffade en snäll tant som bjöd mig och Sally på påskgodis.
Promenerade ut till Kruthuset och fikade hos Calle.
Sally blev hispig för hon ville sååå gärna bada.
Vi gick nämligen förbi hennes badplatser som just nu hade en hel del
is kvar så Sally får nog vänta några veckor till innan hon tar premiärdoppet.
Matte klagade på att jag tiggde för mycket idag. Hon hade nämligen med sig 
torkade bananer och äpplen åt mig och Sally.
Vadå, inte tigger väl jag!
-Men Sally, flytta på dig!
-Är det här en bra pose?
På tal om blått...
Gott med iskallt smältvatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0