Span på Gärdet

I dag var det solbrillorna på när jag drog iväg till Gärdet
Inte så mycket hundar som var ute idag. Hanar struntar jag i men tikarna 
vill jag ska vara ute när jag är det.
Kanske de är hemma och väntar på våren?
Vi gick till djurkyrkogården & satt oss i solen och vilade en stund
-Hallå där din lilla plutt!
Men så fort det kom en hund så intog jag spaningsposition.
Det var nämligen JAG som skötte den yttre bevakningen och för att
jag skulle kunna sköta det på ett proffsigt sätt
kröp jag ihop så jag inte syntes. 
Självklart hade jag min kamoflageväst som passar bra
när jag tillhör frontlinjen och vill arbeta ostört.
Pålle fick morötter att knurpa på
Jag fick inget alls och Sally...
ja, hon letade bajs som vanligt!
Jag och Sally tigger lika bra för vi vet att det brukar vankas
godisregn av Sallys snälla Husse
När jag tröttnade på att spana så gick jag loss på en pinne.
Stor pinne till stoooor hund ska det vara!
Kungen af Gärdet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0