Vaktar i solen

Här ligger jag i solen och väntar på att brevbäraren ska komma med posten.
Morrar när jag hör att han tar hissen upp till översta våningen.
Sedan följer jag honom våning för våning samtidigt som min morrning ökar i 
styrka för att sedan explodera i en grande finale när något släpps 
in i låddan.
Kan inte förstå varför Matte och LillHusse inte uppskattar att jag vaktar åt dom.
Förstår de inte att det är på grund av mig som brevbäraren snabbt som attan
försvinner springande från vår brevlåda när han hör att det är JAG som finns
innanför dörren.
Han blir då så klart rädd och lämnar omedelbart området runt vår dörr.
Vad hade annars hänt tro om han inte hade förstått att HÄR BOR EN STOR 
& FARLIG VAKTHUND?...
Då kanske han hade fortsatt med att ta sig in i lägenheten efter att han ha släppt
ner något innan som en liten test...
Jag har det rätt körigt på vardagarna eftersom först kommer den skumma killen
från Posten och försöker och ibland även någon opålitlig från City Mail
som också försöker på samma sätt.
Det hörs i hela huset när vi vakthundar arbetar.
Först jag på våning tre, sen kommer de ner till Smilla på våningen
under för att sedan avsluta hos Stella som blir så arg
så henne får de låsa in i köket när Posten kommer.
Våra Mattar och Hussar borde tacka oss istället för att som nu ropa
-TYYYYST! när vi sköter vårt jobb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0