Gärdesdag med Matte

Har varit hos min vän Christina några dagar
nu när Mattes schema har varit tajt.
Det är alltid lika skönt och bra att komma hem
till henne och bli ompysslad.
Fast jag gillar inte att hon inte sitter stilla
i soffan när jag ska ligga hos henne.
Åhnej då, hon springer upp och ner och hit och dit
hela tiden.
Men annars har vi samma sov och ättider jag och
Christina så vi passar mycket bra ihop.
Fick springa länge länge på Djurgården
idag och Matte cyklade efter mig.
Var förbi på djurkyrkogården och tittade till
Sallys änglasyskon Sinja och Leon så det
såg ok ut på graven.
Träffade Madicken och Donna.
Donnas Husse sa att han ska köpa en
saftblandare åt Donna som hon ska få ha
på huvudet för hon är en riktig Polis.
Håller koll på hela Gärdet och skäller på
allt som inte ingår i normen.
-Hon tror att Gärdet är hennes sa hennes 
Husse.
Hon skulle passa bra med mig 
den bestämda kommandoran Donna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0