Morgonpromenader

Nu när jag är ensam hemma HEEELA dagarna
så får jag tack och lov gå en rejäl runda
på morgonen.
Det är tidig uppstigning för att vi ska hinna runt 
Djurgårdakanalen.
Har vi extra ont om tid får jag ta den korta rundan
på en timme annars lyxas det till och då blir 
det rundan på 1,5 timmar men den hinns sällan med
nu de stressiga mornarna.
 
Får ibland upp spår av löptik och då
pinnar jag på extra fort och ur sikte
vilket ibland leder till att
jag blir frihetsberövad
av GestapoMatte och då tvingas
lunka den sista biten hem i koppel.
I bland har Matte extra dåligt samvete när
hon kommer hem och då kan det 
hända att jag till och med får gå en
sväng i skogen men då ska hon ha
extra ågren om det ska bli frågan om 
den lyxen. 
Därför YYYYYYYYLAR jag
när hon går så det ekar ända ner i källaren
när hon stänger dörren om mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0