Adjö "Babben"!

På kvällspromenaden tog jag farväl av Babben.
Hon är en 14½ årig gammal snäll tik som i morgon
kommer att få somna in hemma i sin lugna och trygga
miljö omgiven av sina nära och kära.
Jag slickade lite extra på henne så hon förstod att hon
varit en bra kompis.
 
Babben har nu svårt att gå och så har hon börjat kissa 
inne. Döv har hon varit länge men det har inte gjort så mycket
eftersom hennes syster har skyddat henne och varit hennes
öron när Babben inte har hört.
 
Babbens syster är en omplaceringshund som ENDAST
hade tillbringat sin tid inne i ett förråd!
Det var helt och hållet Babbens förtjänst att systern
nu är världens bästa hund för det var hon som 
tog hand om henne när  hon kom till familjen.
 
Matte som är av den enormt  blödiga sorten när det
gäller djur, hon krafsade fram hela lagret av hundgodis
hon hade i fickan och gav Babben och började sedan
"ulabula" så det ekade i Spiltan.
Jag fick lov att dra i väg med Matte och på hemvägen 
fick det bli en annan väg så  vi slapp träffa Babben
igen. Det skulle INTE min stackars känsliga
Matte ha klarat av.
 
Vila i frid Babben, nu får du snart springa på de 
oändliga ängarna i Nangijala tillsammans med
ÄnglaSvea som jag saknar FRUKTANSVÄRT mycket!
I bland drar jag in på bakgården till huset där
ÄnglaSvea hade sitt kontor för att kika om hon
ändå inte finns där, under kastanjeträdet där hon 
tyckte så mycket om att jaga kastanjer...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0