"Hut går hem"!

Tack och lov blev det en tur till Gärdet idag.
Fick sitta i korgen en bit på väg dit.
Men vill numera gärna stå upp eller ännu
hellre springa före eller bredvid cykeln.
Det brukar jag få göra vid Engelska Kyrkan 
för då är det bara raksträcka fram till Gärdet.
 
Det var en massa snygga tikar ute idag men
flest sötisar träffade jag faktiskt på
Fältöversten idag när jag passerade där på vägen
hem.
Fick smaka fantastiskt goda hundkex av en 
snäll Matte som hittat på 
"Mormors hemlagade hundkex".
Måste hålla utkik efter dom när de kommer ut
i butik för oj så smarriga dom var.
 
När jag kom hem fick jag lov att DUSCHA!!!
Något jag verkligen avskyr!
 
Fick ett märgben och som vanligt uppmanas
jag att behålla benet på handduken Matte placerar
ut.
Men när Matte gick in i köket en stund så passade
jag minsann på att dra iväg med det blodiga och
feta märgbenet till den NYA, FLUFFIGA & VITA
vardagsrumsmattan - som numera INTE är sig lik.
Jäklar i min låda  så ARG Fürer blev när hon
kom in och upptäckte det.
HA, där  fick hon som straff för duschningen!
"Hut går hem" som vi säger i Dalarna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0