På turné i Trånkan

I dag var jag på spaning i Trångsund.
 
Jag fick vara ute medan min granne var hos tandläkaren.
Eftersom jag gillar att åka bil så följde jag med till Trånkan och nosade på lite
nya jaktmarker.
Träffade en snäll tant och en lika snäll farbror i väntrummet som jag fick många
klappar av.
-Vanligtvis avskyr jag att gå till tandläkaren men idag var det roligt tack vare dig!
sa tanten till mig.
Men det kostar att ligga på topp.
Jag slapp de fåniga tossorna som Matte 
fick lov att ha på sig i väntrummet.
Det tar på krafterna att vara med på allt.
Här vilar jag i barberarens soffa medan grannen blir klippt. 
Det är ingen ordning alls just nu. Blommor i januari månad.
Men just nu snöar det ute... 
 
På hemvägen stannade vi till och Matte handlade. När hon kom tillbaka
fick jag smaka en hel grillkorv som jag slukade i ett glufs.
Matte försökte dra & peta ut korven ur munnen på mig
men då knep jag igen rejält och svalde...
det blev lite stopp i halsen när den stora korven skulle
ner men det gick med lite press och
många sväljningar.
När vi kom hem fick jag leka "leta korv" i köket till min stora
glädje.
Men när vi sedan var inne hos grannen blev jag törstig.
Tittade på Matte och hon frågade
-Men vad är det Glide?
Då gick jag före henne in i badrummet där det stod en
hink med vatten. Jag tittade på hinken och sen
på Matte igen.
-Aha, du är törstig!
Tur att jag kan göra mig förstådd när jag vill något!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0