Jag och tjejmilen

Fick titta mycket och länge på Matte i dag innan jag fick komma ut och springa.
    
Gärdet, djurkyrkogården med lite prat med Erik som satt och såg på 
när det grävdes en grop där en Islandshäst skulle urnsättas.
Vidare till Hundudden, längs Djurgårdskanalen.
Höger vid Djurgårdsbrunn, ut på Gärdet igen, vänster förbi 
Amerikanska ambassaden, över Dag Hammarskölds väg, ut på slingan runt Djurgården
förbi vid ICA Banér, mot Spiltan där Matte blev osams med vindrickande kärring som har 
3 vidrigt olydiga labradorer och vars Matte därför är avundsjuk på ALLA hundar i 
området som kan vara lösa, är sociala eller för övrigt beter sig som man ska göra.
Den surkärringen är ökänd i hela området bland samtliga normala hundägare.
Förbi på Konsum där Matte pratade med en tiggare som önskade att hon köpte honom en
Cola men det fick istället bli ett stort saftigt päron.
-Nyttigare för dig och dina tänder gestikulerade Matte åt den förvånade farbrorn. 
Sån är hon min Matte ♥
Sen hem och vips så hade jag och tjejerna sprungit en mil. 
Skönt med lite spring i benen när jag får lov att vara inne så mycket nu för tiden och så
slapp Matte städa som hon annars hade tvingats gjort
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0