Samlar till vinterförrådet

Ingen vila, ingen ro...
I det här hushållet verkar det vara endast jag som tänker på kommande bistra tider.
Tydligen ska jag hålla koll på det mesta medan Matte helt ansvarslöst ligger på bryggan och lapar semestersol!
Jag däremot tänker lite längre än vad nosen räcker och samlar pinnar till kommande vinter och därmed kylan som kommer.
Då är nog Matte glad att ha något att elda med kan jag tro. 
Fick lov att hänga en stund med henne på bryggan nere vid Strandvägen där hon gillar att välta omkull sig soliga lediga dagar.
Helt utan ansvar!
Fikade med min nya flock Tillik och Ferdinand och de höll med mig att jag har en mycket ansvarslös Matte när det gäller vinterns kyla och förråd. 
Skönt att de förstår mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0