Tilik & jag

Jag har fått en ny dagfamilj!
Det är min kompis Tilik och hans underbara Matte som jag numera är hos på dagarna när Matte jobbar.

Tilik och jag är kompisar sedan dagis och vi har alltid gillat varandra. Beror dels på att han är kastrerad så han inte utgör något hot för mig men även för att han är en lugn, pålitlig och genomsnäll urhund från Afrika.
Han och hans syskon flyttade helt resolut in hos hans Matte när hon bodde i Kenya och jag förstår honom för hon är verkligen en härlig människa som passar att vara Tiliks Matte eller om Tilik passar att vara hennes hund?....

Den första september utökas vår flock genom att Ferdinand el Ferdi som han kallas ansluter.
Ferdi är en gatuhund från Rumänien som har haft det tufft i sina första två år innan han kom till sin härliga och kärleksfulla familj. Ferdi är också kastrerad och jag brukar pussa på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0