Ny dagis"kompis"

Igår kom det en ny hund till ditt dagis!
En 3 månaders  flatcoated retriever som heter Smilla!
En FRUKTANSVÄRT störig sak som hoppar, skuttar och verkligen inte alls har kontroll på sin kropp. Jag undrar om hon har fått sina ben och tassar i efterskott för det verkar så. Hon har i alla fall inte lyckats jämka ihop de olika kroppsdelarna i alla fall. 
Det började med att jag fick höra hur Matte stannade och gullade med henne när hon kom. 
Jag var då redan innanför staketet så då började jag skälla för att få Matte att genast sluta upp. Sen kom valpen in till mig och då sprang jag fram och nafsade på henne. Den lilla fega pluttan blev livrädd och skrek i högan sky! 
Då fick jag skäll av fröken.
Blev förvånad när hon sa till för jag skulle ju bara skydda fröken mot Smilla men det förstod inte fröken.
Sen provade jag åter två gånger men även då fick jag skäll så då gav jag upp! 

Så idag brydde jag mig inte alls om henne. Hon är luft för mig.
Eftersom Britta är av samma sort fick hon ta hand om Smilla som säkert leker att Britta är hennes nya mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0